A nukleáris energia elfogadása a tanulóifjúság körében több évtizedes távlatokban vizsgálva

 

készítette: Radnóti Katalin
Nukleáris témában az 1986-os csernobili balesetet követő évben, Marx György professzor úr javaslatára 1987-ben végeztem első felmérésemet több száz gimnazista és általános iskolai tanuló körében, akik még szervezett, iskolai körülmények között nem tanultak a témáról. Vagyis kifejezetten a tanulók máshonnan (újságok, TV műsorok, szülők, politikusok, az utóbbi években az internet, illetve közösségi felületek) szerzett esetleges tudására, illetve a témához való érzelmi viszonyulására voltam kíváncsi. A vizsgálatot megismételtem 1993-ban a megváltozott társadalmi viszonyok közt. 2007-ben és 2018-ban ismét felmérést végeztem a témában, melynek célja a vélemények alakulásának figyelemmel kísérése immár több évtizedes távlatokban.
Célkitűzésem az volt, hogy az eredmények közzétételével segítsem a tájékoztatási stratégia alakítását, és az iskolai oktatás számára is tanácsokkal szolgáljak.
A tanulmányban részletesen a 2018-as felmérést ismertetem, kitérve a korábbi évek tapasztalataira is azokban az esetekben, ahol ez lehetséges.

A teljes tanulmányt ezen a link megnyitásával lehet letölteni.